|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KoKodziamboo
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:29, 25 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
REORGANIZACJA - zmiany
WSTĘP
– Administracja w sposób stały wymaga reorganizacji, zmian, usprawnień
– Administracja musi wykazywać elastyczność
– Zdolności adaptacyjne
– W administracji działają tendencje:
1) Konserwatywne
+ powodują pewną stałość, pewność w funkcjonowaniu
- (elementy negatywne)- bezwładność, zbyt duży formalizm, zbyt mała elastyczność, biurokracja (prowadzą do zwalczania nowych zmian)
bardzo ciężko jest wprowadzić zmiany, reformy
2) siły postępowej
*dokonywanie się zmian, reform
*reformy wprowadza się w:
a) sposób radykalny (rewolucyjny)
– inaczej reformy rewolucyjne bo były związane z rewolucjami (np. zmiany ustroju, systemu)
– np. zmiany rewolucyjne w administracji na przełomie 1989/1990 roku w Polsce
– „ – „ zmiany zwykle jednostronne- uwzględniają interesy wprowadzających, ich wartości pomijając (niszcząc) inne wartości
– „ – „ autorzy nie mają dystansu do wprowadzanych zmian, są twórcami pomysłów
– „ + „ bardzo skuteczne
b) sposób ewolucyjny
– „ + „ zwykle jest pewien dystans (także autorów)
– „ + „ starają się wprowadzić wszystkie wartości, by nikogo nie pominąć,
– „ + „ starają się by każdy był dobrze poinformowany o zmianach
– „ – „ etapowe zmiany (wprowadzanie zmian etapowo)
– najbardziej znane reformy:
a) reforma terytorialna
– dotyczy nowego podziału administracyjnego terytorium danego państwa
– np. 1999r.- wprowadzenie 2 nowych jednostek podziału- powiaty, województwa)
– drobne zmiany dzieją się na bieżąco, np. łączenie się powiatów
b) reforma funkcjonalna
– związana jest z nowym podziałem kompetencji
– występuje zawsze po reformie terytorialnej
– służby organizatorskie
– mają na celu zapewnienie reakcji na potrzebę dokonywania zmian (różne zmiany, np. komisje, komitety, ciała kolegialne, itp.)
– kompetencje
- zajmują się bieżącym informowaniem o mechanizacji administracji, o nowych możliwościach technicznych, reagowanie na nowe potrzeby dotyczące programów komputerowych
- przygotowywanie lub dbanie by pracownicy mieli dostęp do literatury fachowej
- informowanie o możliwości wymiany sprzętu na nowy (nowszy)
– wskazania płynące z naukowej organizacji pracy
– chodzi o zapewnienie odpowiednich proporcji między zużytymi środkami a efektami tak, by przy jak największej oszczędności prowadzić najlepszą jakość pracy
– najmniej wysiłku najwięcej efektu
– zmiany muszą być zgodne z przepisami prawa, inaczej zostanie naruszona praworządność (są jednak dziedziny, które mogą być zmienione bez konieczności zmiany prawa)
reorganizacja:
– motywacja – ze względu na wielkość komórki (im większa komórka tym większe motywacje do zmian)
– czas
– czynności o charakterze technicznym
1) motywacje
• motywacje do wprowadzania innowacji – wpływ ma wielkość komórki
• inspiracja do zmian – najlepiej od dołu struktury (najniższego szczebla)
• struktura płaska – lepsza sytuacja
• struktura wysmukła – gorsza sytuacja
• im więcej pracowników tym większa możliwość, że ktoś wpadnie na pomysł (większa komórka)
2) czas
• mała komórka – im mniejsza komórka tym większe obłożenie
• duża komórka – bardziej opłacalne, że pracownik ma pewien luz (który może poświęcić na dokształcenie, myślenie o pracy)
3) pomysł
• ktoś wpadł na pomysł i trzeba go przekształcić w projekt
• mała komórka – tu sam pomysłodawca (pracownik) musiałby sam to zrealizować (choć nie ma na to czasu, bo ma bieżące sprawy, których nie ma kto przejąć)
• duża komórka – większe szanse na zrobienie projektu; dużo szybciej niż w mniejszych komórkach; są osoby do pomocy
4) opracowany projekt
• lepszy będzie w dużej komórce, bo więcej osób nad tym pracuje i mogą być różne zdania
• W małej komórce sam 1 pracownik pomysłodawca opracowuje – może być gorszy jakościowo
5) przedyskutowanie projektu z resztą pracowników z komórki
• łatwiej w dużej, bo pracownicy mają więcej czasu i jest ich więcej; więc mogą być lepsze efekty dyskusji
6) opłacalność
• opłacalność jest większa w dużej komórce bo więcej osób może z tego korzystać
• koszty realizacji – większe w małej komórce
7) nietrafiony pomysł
• jest możliwy błąd, nie sprawdzi się dany pomysł, będzie nietrafiony
• w dużej komórce odpowiedzialność za błąd jest rozłożona na wszystkich; odpowiedzialność rozmyta
• w małej komórce wiadomo kto odpowiada za błąd – pomysłodawca
konsekwencje błędu
• im większa komórka tym mniejsza dezorganizacja; mniejsze skutki błędu
---------------------------------------------------------------------------------
Uszczeblowienie – szanse na wprowadzenie zmian
• np. struktura płaska – 2 szczeble – większe szanse na powodzenie i akceptację zmian
• struktura wysmukła – 5 szczebli – im bardziej szef naczelny jest oddalony (oddzielony) od pomysłodawcy tym trudniej wprowadzić zmiany; łatwiej oddalić pomysł przez pośrednie szczeble
---------------------------------------------------------------------------------
Czas trwania procesów mających na celu zatwierdzenie takiego projektu
• krócej w strukturze płaskiej
• nagrody a odpowiedzialność – w strukturze wysmukłej odpowiedzialność jest wielka, a ostatni w wynagradzaniu jest sam pomysłodawca (bo inni podczepiają się na kolejnych szczeblach, następni niby „pomysłodawcy”)
---------------------------------------------------------------------------------
PSYCHOLOGICZNE PRZYGOTOWANIE (DO) REORGANIZACJI
– Wprowadzenie reorganizacji zawsze wiąże się z oporem pracowników
– Reformator ma zawsze przeciw sobie tych wszystkich, którym było dobrze w starym układzie
– Aby proces dostosowania personelu do nowej struktury przebiegał jak najmniejszym oporem i trwał możliwie krótko należy między innymi:
1. czas
nie powinno się rozpoczynać reorganizacji wówczas, gdy istnieją inne przejściowe zdarzenia, które powodują niepokój, zdenerwowanie, itp. (jakieś przejściowe trudności)
np. spiętrzenie prac
wybranie odpowiedniego, spokojnego okresu w danej komórce
2. informacja o reorganizacji
nie rozpoczynać reorganizacji z zaskoczenia,
konieczne jest przygotowanie załogi do zmian reorganizacyjnych
reorganizacja nie może rozpoczynać się od plotek – pierwsza informacja powinna wyjść z wiarygodnego źródła, ale nie musi być szczegółowa
informacja o zamierzonych zmianach powinna wyjść ze źródła autorytatywnego (od kierownika)
reorganizacja powinna być zaplanowana (nie poprzedzona plotkami, pogłoskami)
3. xxx
kto powinien informować o reorganizacji:
należy wyznaczać osoby cieszące się autorytetem wśród pracowników (lubiane, popularne) do przedyskutowania proponowanej reorganizacji (powinny być one sojusznikami zmian) osoba zaufana
Odbiorca z reguły ocenia łącznie dwie kwestie: informację i źródło jej pochodzenia
Odbieramy od osoby lubianej bardziej pozytywnie (istotna jest zbieżność poglądów)
Nie wolno wysyłać osoby, która będzie miała osobiste korzyści- nie będzie wiarygodna
4. xxx
należy nawiązać kontakt z przywódcami nieformalnymi (przywódcami grup nieformalnych), np. grupy koleżeńskie, i starać się działać z nimi wspólnie (np. grupa zapalonych wędkarzy
jeżeli przywódcę przekonamy do zmian to grupa też je zaakceptuje
przez reorganizację można te grupy bardzo łatwo rozbić
5.xxx
należy przedstawić (o ile to możliwe) korzyści jakie odniosły inne (pokrewne) instytucje wprowadzające podobne zmiany
6. xxx
należy przedstawić korzyści osobiste zainteresowanym , jakie przyniesie wprowadzana reorganizacja (jakie mogą wynieść z reorganizacji)
jest to jedna z najistotniejszych rzeczy
jeśli po reorganizacji będą kłopoty, to będą one tylko przejściowe, a później będzie lepiej
jeśli nas zmiana nie dotyczy i jesteśmy pewni swojego po zmianach to lepiej podchodzimy do reorganizacji
lepsze warunki pracy
sytuacja nie ulegnie pogorszeniu po reorganizacji
7. xxx
należy unikać pozorów stosowania przymusu, gróźb
8. xxx
unikać krytykowania innych osób
nie zawsze można uniknąć krytyki
reorganizacja postrzegana jako krytyka osób do tej pory pracujących
np. wprowadzenie komputerów w urzędach
9. xxx
nie należy działać gwałtownie, lecz z rozwagą, rozmysłem (nie śpieszyć się)
wprowadzenie etapowe z rozmysłem
10. xxx
należy (warto) zaapelować do ambicji załogi, pobudzić ją do współdziałania.
Aktywny udział załogi w reorganizacji może do niej wnieść wiele istotnych wartości, a także sprawić, że ludzie biorący w niej udział poczują się jej współtwórcami (pomysły, propozycje pracowników)
W takiej sytuacji pracownicy bardzo chętnie będą brali udział w reorganizacji (chociażby ze 100 pomysłów pracowników wybrać i zrealizować 1 pomysł)
* należy ustosunkować się do każdego głosu (do projektu każdego z inicjatywy pracowników)
11. xxx
należy zademonstrować plany, wykresy, wyniki badań, itd. W celu przekonania personelu, że reorganizacja jest przedsięwzięciem poważnym, przemyślanym i przygotowanym (że to wszystko dobrze działa)
działają na nas obrazy np. płaca przed reorganizacją i po reorganizacji
*nie należy „zasypywać” załogi ciągłymi drobnymi zmianami, bo może to doprowadzić do oporu w stosunku do zmian
*należy starać się, aby załoga miała poczucie ekonomicznego bezpieczeństwa
*koncepcję reorganizacji trzeba uzasadnić prezentując wyniki badań oraz koniecznością wprowadzenia nowych zdobyczy wiedzy i techniki
KOSZTY REORGANIZACJI
– dostosowanie struktur organizacyjnych do zmieniających się warunków wymaga podejmowania reorganizacji (większe zmiany to reformy)
– każda reorganizacja kosztuje i sensowność jej przeprowadzenia zależy od tego, czy korzyści przewyższą nakłady
– koszty przemian wyrażane są zarówno w pieniądzu jak i są niematerialne
– zmiany zawsze pociągają za sobą określone koszty
– częste zmiany prowadzą do dezorganizacji
– ważniejsze składniki kosztów (wszelkich negatywnych zjawisk):
• koszty niewymierne (nieekonomiczne, których nie można wyliczyć)
1) przejściowe osłabienie instytucji
– spadek wydajności spowodowany koncentracją energii na zmianach jakie niesie reorganizacja
– osłabienie to jest spowodowane tym, że większość pracowników, a zwłaszcza kierownictwo zostają zaabsorbowani samym procesem reorganizacji
– okresowo spada wydajność pracy, dlatego też reorganizację należy przeprowadzać w tzw. „sezonie martwym” gdy jest najmniej pracy, a nie sezonie nasilenia pracy
– najlepiej wybrać najbardziej optymalny czas na zmiany
2) wzmożenie nacisków na instytucję
– zagadnienie to łączy się z poprzednim
– istnienie prawidłowość, że okres osłabienia prowokuje do wzmożenia na instytucję nacisków (o sprawach niezałatwionych)
– np. każdy członek instytucji niezadowolony z czegoś zdaje sobie sprawę, że w okresie reorganizacji wiele spraw dotychczas zamkniętych i przesądzonych musi być na nowo zrewidowane- rozpoczyna się więc zabieg pod hasłem „teraz albo nigdy”- reorganizująca się instytucja na niektórych odcinkach ulega naciskom, jakim w normalnych warunkach mogłaby się oprzeć
3) zagrożenie specjalistyczne (specjalistów)
– jeśli reorganizacja pociągnie za sobą inne kryteria podziału pracy, to zmianie ulegnie paleta specjalizacji, co skutkować będzie przekreśleniem przydatności znaczącego doświadczenia i wiedzy pracowników
– koszty potrzebne na przekwalifikowanie ( kosztem jest tu czas!)
– zmiana, likwidacja stanowisk
4) niszczenie socjalnej specjalizacji
– współpraca ludzi w ramach wykonywania zadań
– trzeba czasu, aby się na nowo zgrać; odbudować więzi
– zerwanie więzi zgranych ludzi
– opór przy zmianie np. pokoju przez pracownika
zasadnicze osłabienie skuteczności przepisów
– reorganizacja pociąga za sobą uchylenie znacznej liczby przepisów i zastąpienie ich nowymi
– jeżeli przepisy prawa nie zmieniają się to powstaje doktryna, orzecznictwo- gdy zmienia się prawo to nie ma doktryny i orzecznictwa i wtedy jest moment, gdy jest ono osłabione (gdyż urzędnicy boją się wykorzystywać nowe prawa i próbują z niego nie korzystać)
– przykładem może być np. zmiana dnia do kiedy można zapłacić podatek, np. z 30 dnia na 15 dzień każdego miesiąca (...)
5) rutyna i machinalne czynności
– po zmianach ulega zatraceniu
– trzeba od nowa się wdrażać
– sytuacja, gdy wykonanie zadania nie wiąże się z wysiłkiem umysłowym
– bez większego udziału świadomości wykonujemy zadania machinalnie
– reorganizacja powoduje większe przyłożenie do pracy
– np. indeksy, przeniesienie wydziału prawa
6) kwestia „reakcji łańcuchowej”
– problem zakresu zmian polega na tym, co musimy zmienić w innych komórkach, które z nią współpracują
– np. ostatnia reforma terytorialna (praktycznie wszyscy to odczuli)
– np. przeniesienie wydziału prawa
7) przerywanie ciągów zadań
– chodzi o praktykę działania w danej dziedzinie
– gdy jest reorganizacja ta praktyka działania ulega przerwaniu
– stara polityka pada i potrzeba czasu by wytworzyła się nowa. Kosztem jest czas zmian ( *każda organizacja opiera swoje działania o określoną politykę)
– np. zmiany osób na stanowiskach
– np. zmiana- wybory dziekanów (pośrednio także nas dotknie )
* przejściowe rozluźnienie zarządzania
– w okresie reorganizacji występuje więcej sytuacji niespodziewanych, co związane jest z osłabieniem rygorów, procedur, czyli pewnego rozluźnienia zarządzania instytucją
–
9) *straty w zakresie prac naukowo- badawczych
– reorganizacja może przekreślać wyniki niejednokrotnie drogich i żmudnych badań wykonywanych pod potrzeby instytucji przed reorganizacją
–
10) *podwyżka płac
– wprowadzenie nowych technologii pociąga za sobą konieczność okresowych podwyżek płac (szczególnie akordowych), co związane jest z nie narażaniem pracowników na straty materialne spowodowane wprowadzeniem nowych metod pracy
• koszty ekonomiczne (wymierne)
– analiza zaistniałej sytuacji, diagnoza- po tym należy podjąć decyzję czy wprowadzić reorganizację czy nie
– najłatwiejszy do uchwycenia koszt reorganizacji wyrażony w pieniądzu
– np. koszt opracowania projektu zmian
ZAGADNIENIA DOCIERANIA SIĘ
– Po zakończeniu reorganizacji instytucja nie będzie od razu działała tak jak się zakłada. Potrzebny jest czas na „dotarcie się”.
– Reorganizacja pociąga za sobą problem docierania się instytucji do nowych form organizacyjnych.
– Na docieranie składa się:
1) gospodarka etatami
– polega ona na właściwszym wykorzystaniu personelu
– reorganizację przeprowadza się by wykorzystać każdy luz etatowy
– powinna prowadzić do optymalizacji obsady personalnej (bez przerostów lub zbyt małej liczby etatów)
– w czasie docierania się mamy wrażenie, że jest zbyt mało pracowników
2) kwalifikacje personelu
– wymagany jest czas na „przekwalifikowanie się„ załogi, gdyż reorganizacja wprowadza nowe obowiązki
– gdy wprowadzamy zmiany wychodzi na jaw, że mamy niewykształcony personel
– trzeba dać trochę czasu personelowi na douczenie się, przystosowanie się, zdobycie kwalifikacji
3) problematyka łączności
– przetarcie kanałów informacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem nieformalnych wymaga czasu
– kanały formalne- dalej istnieją- reorganizacja może wpłynąć np. na adres, imię, nazwisko
– kanały nieformalne- reorganizacja wpływa dużo bardziej- kanały te ulegają przecięciu. Po reorganizacji ludzie muszą się poznać, muszą wytworzyć się kanały nieformalne
4) wpływ struktury formalnej na nieformalną (pozaformalną)
– zdarza się, że mimo reorganizacji stara struktura utrzymuje się stając się nieformalną, zakłócając normalny bieg pracy
– aby stosunki się jasno wyklarowały potrzebny jest czas
– *zdarza się, że struktura formalna usunięta i zastąpiona nową strukturą utrzymuje się w wielu segmentach zreorganizowanej instytucji wiodąc żywot nieformalny (utrzymuje się w naszej świadomości i żyje własnym życiem). Jest to walka starego z nowym, która najczęściej zakłóca normalny bieg pracy. Potrzebny jest czas aby stosunki w tej kwestii wyjaśniły się
– np. określanie kwoty pieniężnej wg starego nazewnictwa- zamiast 100 złotych mówi się milion złotych
5) zjawisko frustracji
– pojawia się pogląd, że coś jest nie tak
– reorganizacja powoduje, że zawsze znajdzie się pewna grupa osób niezadowolonych, którzy są krytycznie (wręcz niechętnie) nastawieni do zmian (reorganizacja nie spełniła ich nadziei, marzeń, itp.
– Zjawisko frustracji często wpływa negatywnie- przejawia się to tym, że gorzej pracujemy
– rozwiązaniem jest odejście ich z instytucji lub zaakceptowanie zmian, przyzwyczajenie się do nowych zasad
6) grupy nieformalne
– ukształtowanie się nowego układu stosunków międzyludzkich (koleżeństwo, wzajemne poznanie) wymaga czasu i stanowi istotny czynnik docierania się
– rozbite, zniekształcone te grupy wchodzą w etap docierania się- jest to bardzo trudny etap (często musi się znaleźć nowy przywódca, grupa musi się zgrać
– muszą wykształcić się nowe zasady funkcjonowania
7) ***współpraca z otoczeniem (z innymi instytucjami lub innymi komórkami)
– reorganizacja w jednej instytucji/ komórce powoduje zmianę w innych instytucjach/ komórkach
problem jednostek pomocniczych
– reorganizacja polegająca na przegrupowaniu jednostek podstawowych np. przeniesienie pewnego departamentu z jednego ministerstwa do drugiego. Dział płac- zmienia się liczba obsługiwanych osób - odbija się na jednostkach pomocniczych
– każde zaplecze musi się dotrzeć, dostosować do nowej sytuacji
9) klientela
– zmiana powoduje dezorientację klientów i potrzeba czasu by nauczyli się nowej struktury instytucji
– istotna jest informacja o tym jakie są zmiany, itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
KoKodziamboo
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:53, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
PRZYCZYNY, POWODY NIEPRZEKAZYWANIA PRZEZ KIEROWNIKA PRACOWNIKOM TYCH CZYNNOŚCI I ZADAŃ, KTÓRE NIE MAJĄ CHARAKTERU KIEROWNICZEGO (a jednak kierownik je wykonuje)
*powody, które usprawiedliwiają szefa przed samym sobą i te zadania zabierają mu czas zmniejszając PRK
Powody faktyczne?
1) Ucieczka przed trudnościami
– gdyby przekazać zadania niekierownicze podwładnym to zostałyby kierownikowi tylko zadania kierownicze, czyli trudne
– a tak ma usprawiedliwienie dlaczego nie zajmuje się tymi trudnymi sprawami – bo ma do załatwienia wiele innych (łatwiejszych) zadań do zrobienia
2) Obawa, by podwładni swymi umiejętnościami nie przewyższyli szefa
– Podejście, że kierownik ma być najlepszy merytorycznie – najlepiej robiący wszystko
– Dlatego też nie daje tych zadań podwładnym, które oni mogą zrobić lepiej
3) Obawa przed popełnieniem błędu przez pracownika, gdy mu się przekaże jakieś zadania
– Kierownik argumentuje, że zwiększy stopień samodzielności pracownikowi dając mu nowe zadania kiedy będzie pewny, że podwładny nie popełni błędu po przekazaniu – czyli nigdy – takiej pewności nie będzie miał
– Często dorasta się do zadań jak już się je otrzyma (w momencie otrzymania zadania)
– Trzeba mieć tyle samodzielności, by mieć możliwość popełnienia błędu przez pracownika
4) Obawa przed nielojalnością podwładnych
– Szef chętnie przekazałby zadania, ale boi się, ze wtedy pracownik „wpuści go w maliny” i szef sam będzie miał problemy
– Gdy szef ma zbyt dużo zadań to nie ma czasu i wtedy faktycznym decydentem jest osoba, która przygotowuje dokumenty (papiery) , które praktycznie idą tylko do podpisu do szefa (bez żadnego niebezpieczeństwa, gdyż odpowiedzialność ponosi tylko szef)
– W takiej sytuacji może dojść do nielojalności
– Gdyby zadania były przekazane, to wtedy zmniejszyłyby się szanse na nielojalność
Sekretariat (faktyczny decydent) → dziekan (tu jest podpis więc i odpowiedzialność)
5) Obawa przed pomniejszeniem prestiżu
– „ mój prestiż jest tym większy im więcej dokumentów mam do podpisu, zadań do zrobienia”
– Czyli znów – podpisuje jak najwięcej, ile się da – złudne
– Szef nie chce oddawać zadań decyzyjnych
6) Niewłaściwa ocena własnych możliwości
– Polega na przeświadczeniu kierownika, ze jest taki mądry i inteligentny – jedyny taki w komórce; najlepszy
– „nikt tak dobrze jak ja” – bo nikt nie zadowoli takiego kierownika, bo uważa, że ktoś zrobi gorzej – gdyż kierownik zrobi to najlepiej
–
7) Konformizm
– Polegający na tym, że kierownik ulega modelowi kierowania w instytucji
– „wchodzisz między wrony – kracz tak jak one”
– Obawa przed złą oceną jeśli inaczej będzie postępował
– Np. inni mają zawalone biurka, są zagonieni; to on też się podporządkuje chociaż wie, że to nie jest dobre; i będzie AK samo postępował jak inni
– W zasadzie nie powinien tak robić, ale robi wrażenie, demonstruje że jest zapracowany
brak jasności własnej polityki (sposobu działania w danej dziedzinie)
– przykład : dziekan mógłby upoważnić panie z dziekanatu w określonych sprawach, ale musi określić w jakim kierunku ma to iść – to jest trudniejsze niż samemu wykonywać
– nie jest w stanie określić swoich celów, swojej polityki, itp.
9) Brak umiejętności instruowania i kontrolowania
– Kontrolowanie – mamy tok działania i specjalista wie kiedy kontrolować
– Jeżeli nie potrafi kontrolować to nie opłaca się przekazywać zadań, gdyż szybciej będzie samemu zrobić niż instruować i kontrolować zadania zlecone komuś innemu
10) Niewłaściwe żądania, styl kierowania reprezentowane przez wyższe szczeble
– czyli jakim stylem kieruje szef kierownika i jak kieruje tym kierownikiem
– jeżeli szef to autokrata, to kierownik musi sam się zajmować – musi przyjąć ten sam styl kierowania jak wyższe szczeble
11) Efekt Pigmaliona
– Przełożony swym działaniem kształtuje nieporadność swego podwładnego
– W podwładnym jak w krzywym zwierciadle odbijają się wady szefa
– Szef daje zadania pracownikom – oni sobie z nimi nie radzą – szef wiedział od początku o tym, sprawdziło się jego przekonanie o ich nieumiejętnościach. A tak naprawdę szef tak kształtował przez kilka lat pracownika, że teraz nie potrafi zadań zrobić (skutek nie dawania zadań, kompetencji) i teraz są efekty złego kierowania
– Przełożony sam poprzez swoje działanie i kierowanie tak ukształtował kierownika
– Błąd – kierownik widzi potwierdzenie w tym swoich racji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|